onsdag den 11. april 2018

I sidste uge

I den første uge af april har jeg strikket en trøje færdig til min datter. Den har ballonærmer, som viste sig at være lidt af en udfordring - især da min datter har ganske lange arme. Resultat blev dog ganske godt.





Jeg har strikket i Kos, som er et garn fra Sandnes. Modellen er selvkomponeret....

Torsdag var jeg på kursus med Astrid Skibstedhøjskolen i Skals. Det var meget inspirerende at få lov til at arbejde med farver en hel dag.


Vi var 13 deltagere på kurset og som den første øvelse skulle vi lave vikleprøver, der "gik på tur" mellem alle deltager. Det gav et ganske spændende resultat.

Næste øvelse tog udgangspunkt i farvecirklen og alle de forskellige gerner, som vi havde medbragt.





I den tredie øvelse skulle vi arbejde sammen med vores sidemand. Vi skulle hver især vælge et garn, hvorefter vi skulle skiftes til at vikle på begge vores firkanter af pap. Min sidemand og jeg udvidede dog vores rammer og definerede vores egne dogmer. Vi måtte vælge forskellige garner - men de skulle have tilnærmelsesvis den samme farve. De to prøver blev rigtig flotte....


I øvelse fire skulle vi lade os inspirere af et billede. Mit billede stammer fra Ian Lawsons fotobog From the land comes the cloth. Billederne er optaget på Hebriderne og er så smukke...


Jeg lavede yderligere to vikleprøver for at "ramme" inspirationsprøven ind. De skal måske i en ramme....


Til slut skulle vi som en fjerde prøve igen vikle på papstykker, som "gik på tur" mellem alle kursusdeltagere. På denne prøve har jeg lavet den allerførste vikling i lyslilla, som ellers ikke er en af min favoritfarver. Farven spiller dog rigtig fint sammen med alle de andres viklinger.

Et godt kursus - som varmt kan anbefales...

Så fik jeg opdateret på min blog..... Medens der har været tavshed på bloggen, har jeg løbende lagt billeder op på min instagramprofil. Hvis du ikke allerede har den pågældende app installeret på din telefon, og gerne vil have den installeret - så søg i App Store, find Instagram, og installer. Mit brugernavn er strikogsting.

Nu vil jeg pakke kufferten færdig og rejse på strikketur til Riga. Det bliver godt !

Kirsten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }