torsdag den 16. november 2017

Væv med alt tilbehør til salg

For to år siden købte jeg en brugt væv. Jeg har været på vævekursus på Skals og har vævet herhjemme. Det har været en sand fornøjelse.

Sidste år fik jeg smerter i skulderen og efter at være blevet opereret i foråret, tror jeg ikke længere på, at jeg kommer til at væve i det omfang, som jeg gerne vil. Det generer mig derfor meget at have væven til at stå ubrugt hen, da den fortjener bedre.

Jeg har derfor besluttet at sælge min væv.


Væven er en Lervad væv nr. 4. Væven er 145 cm i bredden, 120 cm i dybden og 155 cm i højden med en vævebredde på 120 cm. Væven har 6 fodskamler og 8 sideskamler.


Lervad beskriver væven som:

"Stor hjemmevæv nr. 4 har 120 cm vævebredde og 8 skafter med kontramarch-opbinding. Den er af kraftig bøgetræ og vejer opsat 100 kg. Den har åben sidekonstruktion, så det er let at komme ind i væven under opbindingen. 
For den erfarne og begejstrede hjemmevæver, som råder over den nødvendige plads, er væv nr. 4 det rigtige valg. Vævebredden er så stor, at man sjældent behøver at skulle sy to bredder sammen. Den store vægt gør det lettere at væve møbelstoffer, tæpper og lign., der nødvendigvis skal slåes hårdt sammen med slagbordet."

Jeg har den originale vejledning, som følger med.


Derudover medfølger:


Spoleapparat og trendholder


4 væveskytter - 29, 31, 32 og 35 cm


Et antal træspoler


Søller, papspoler og ritnål


Bænk, spredere og kæppe


Vævekompendium fra Designskolen i Kolding


Bøger om vævning


Gulvtrendbord og trendstok


I alt 3 vævekamme - 80/10, 70/10 og 60/10.

Væven står i dag samlet. Køber er velkommen til selv at skille den ad, ligesom jeg gerne skiller den ad. Væven skal afhentes.

Er du eller kender du en, der kan være interesseret, kan jeg kontaktes på strikogsting@gmail.com

Kirsten

3 kommentarer:

  1. Hej Kirsten. Har du forsat din væv til salg? Mvh Cecilie

    SvarSlet
  2. Har du fået købt er væv?

    SvarSlet
  3. Hej,
    Har du fået solgt din væv, da jeg ellers er interesseret i den.

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }