torsdag den 22. juni 2017

Udstilling og Garnstafet

Sidste weekend bød på to dejlige oplevelser.

Fredag besøgte jeg den årlige udstilling på Skals - højskolen for design og håndarbejde. Det var som altid en oplevelse at se alle de projekter, som eleverne har arbejdet med i løbet af året.


Dette stykke tekstil sad stadig på en væv i vævesalen. Det er nogle skønne, sarte farver, som jeg godt kunne blive inspireret af.


Dette betræk til en skammel er broderet med petit point på hørlærred i nogle lækre farver.


Tællesyning i forskellige farver på et blåt stykke stof med hvide striber - et smukt grafisk udtryk.

Lørdag var jeg som mange andre strikkeglade kvinder til Garnstafet. Jeg fik købt mig et nyt strikkeprojekt fra Nordiske Masker.


Hos Fandango fandt jeg disse strikkepinde fra Lana Grossa, som jeg besluttede mig for at afprøve.


Hos Garnlageret fandt jeg hørgarn i nogle dejlige farver. Mens jeg hos We Love Wool lyttede til foredraget Hjernestrik af professor Carsten R. Bjarkam, Aalborg Universitet, om strikningens neurobiologi, fik jeg begyndt på en hæklet karklud.


Det var et meget spændende foredrag, som bestemt kan anbefales. Det giver god mening, at jeg trives så godt, når jeg ofte - helst dagligt - kan have et håndarbejde i hånden - oplever du det samme ?

God torsdag
Kirsten



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }