tirsdag den 7. februar 2017

Strikkeprøver i massevis

I løbet af weekenden har jeg lavet nogle strikkeprøver på de teknikker, som Helga Isager bruger i bogen The Artisan. Der er mange fine teknikker. Her er det:

Pearls


Birch


Lace


Silver


og sidst Oak - fotograferet fra vrangsiden.


Søndag var jeg til Store Strikkesøndag hos Tøndering Strik, hvor jeg deltog i en workshop med Helga Joná, som underviste i islandske sjaler.

Den første prøve begyndte med en åben opslagning. Den fortsatte med en kant over to masker og en midtermaske. Jeg sluttede prøven af med at lave en hæklet aflukning med ti luftmasker. Jeg har herefter vasket prøven og spændt den meget stramt op.


Næste prøve begyndte også med en åben opslagning og fortsatte med hulmønster. Der er, så vidt jeg kan se, to fejl, men den er nu ganske fin alligevel.



De to prøver er strikket i Isager Spinni. 

Kirsten





1 kommentar:

  1. Så smukke prøver !
    Jeg skal til Skals med Helga Jona og Helga Isager, det ska nok blive godt ! Glæder mig rigtig meget
    Kh Helle

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }