lørdag den 21. januar 2017

Viskestykker

I sommer fandt jeg hos Hørhuset i Lønstrup to viskestykker vævet af den fineste hør. Viskestykkerne er designet af Peter Condu for Klässbols Linneväveri.

Jeg besluttede mig for, at viskestykkerne skulle reserveres til at blive brugt til at pudse briller med og til at give vinglassene et sidste finish, inden de sættes på middagsbordet. Derfor var det pludselig helt naturligt at brodere "glas" og "briller"





Jeg har broderet med en tynd hørtråd, HV-garn 40/2. Jeg har først broderet med kontursting, derefter fyldt ud med kædesting, og til sidst har jeg broderet med fladsyning - en helt traditionel fransk syning.



For at bryde udtrykket har jeg broderet en orange prik på hvert motiv.


Jeg er ganske tilfreds med resultatet.



God lørdag aften
Kirsten

3 kommentarer:

  1. SMUKT! Du er så præcis med dit arbejde.
    Jeg må en tur forbi Hørhuset til sommer. Det ser spændende ud.

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }