lørdag den 12. november 2016

Lektierne er lavet og skoletasken er pakket

I dag skal jeg på strikkeskole hos Tøndering Strik. Hanne Witt vil undervise i sammenstrikning på ret- og vrangside, maskesting, madrassting, aflukning med I-Cord med mere. Det er måske lidt nørdet - men det bliver helt sikkert hyggeligt. 


Inden kurset har jeg skullet strikke nogle små prøver, og jeg har fået besked om noget "håndværktøj", som jeg skal medbringe. Jeg er pakket og klar: 




Min model Klematis fra Kastaniestrik er blev færdig. Jeg har strikket ærmerne lidt længere og kroppen kortere end den oprindelige Klematis. Garnet indeholdt meget spindeolie og har ændret sig meget efter vask - både i struktur og desværre også i farven, som er blevet mere ensfarvet grå.


Modellen er strikket oppefra og ned. Halskanten er strikket på pind nr. 2 og senere har jeg skiftet til pind nr. 2,5, pind nr. 3 og til sidst pind nr. 3,5. Det virker rigtig godt.


Hulmønstret synes jeg er rigtig fint.


God lørdag
Kirsten 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }