mandag den 25. juli 2016

Et forsøg

Jeg har ikke før prøvet at arbejde med kraftig veledon - men da jeg har set nogle fine japanske tasker med patchwork, hvor materialet er brugt til afstivning, skal materialet prøves af.


Fra en broderiveninde har jeg fået noget lysegrå stof, der oprindelig var en stofprøve på noget gardinstof. På dette stof har jeg med forskellig uldstoffer, som jeg har fået fra en ven, der er møbelpolstrer, og forskellige garner broderet cirkler. Uldstofferne stammer fra stofprøver på møbelstoffer. Inspirationen til cirklerne har jeg hentet hos Sue Spargo. Jeg har noget hør/bomuld liggende på lager i grå og i blå/turkise farver, og sidst jeg var i København købte jeg grosgrain bånd i min favoritfarve hos Handler.

Jeg klippede først taskens form i veledon og syede den sammen.


Det så fornuftigt ud. Herefter klippede og syede jeg forstykket og foret, som jeg i første omgang riede  sammen til en taske. Taskens bagsiden er uden broderi.


Helt galt så det ikke ud, så jeg fortsatte.


Båndet blev første riet og siden syet på.



 Vupti - en ny taske.

Uanset min sammenrining på forhånd er foret en anelse for stort og dermed lidt løst i det - men pyt med det.






Kirsten
GemGem

3 kommentarer:

  1. Flot taske. Sidste gang jeg lavede taske brugte jeg "soft & stabil" lidt blødere end velodon og lidt fyldig så jeg ku quilte i det. Det virkede også fint så tasken ikke falder sammen.
    Smukke rondeller og mange forskellige sy teknikker 😍😍

    SvarSlet
  2. Tak - Jeg vil prøve at finde "soft & stabil" til næste gang, da det lyder som en god løsning.

    SvarSlet
  3. Hvor er den blevet fin. Jeg får helt lyst til at lave en selv :-)

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }