tirsdag den 29. marts 2016

Garnrester

Garnrester kan man aldrig få nok af.....

Jeg har i dag gået nogle af mine garnrester igennem for at finde grå/blå/sorte bomuldsgarner til karklude. Undervejs stødte jeg på denne rest:


Garnet er Garn no. 4 Sofistica fra Hanne Falkenberg, der består af 60 % bomuld og 40 % hør. Garnet stammer fra min Trio cardigan. Jeg tror, at det vil gøre sig godt til karklude.

Indtil videre har jeg to karklude færdige og en undervejs.


Karkludeprojektet og tilhørende garner har fået sin egen kurv i mit køkken, så kan jeg strikke en enkelt pind eller to, når tiden lige er til det.

Hvordan opbevarer du dine garnrester ? 

Jeg opbevarer mine garnrester i nogle store glasvaser, BLADET, fra IKEA. Vaserne er omkring 60 cm i højden og kan indeholde mange rester, som jeg samtidig kan se. Det spændende er, at der lige pludselig ligger nogle gode farver sammen, som jeg måske ikke selv ville have fundet på at sætte sammen. Mine små garnrester, hvor jeg måske kun har 10 - 15 gram tilbage, opbevarer jeg i nogle glasvaser fra Søstrene Grene...... 


God aften
Kirsten

1 kommentar:

  1. En god ide at få brugt sine rester, selv om det næsten er helligbrøde at strikke karklude af Hanne Falkenberg garn.
    Jeg opbevarer alle mine rester i en lukket plastik kasse. Jeg gemmer alle mine rester og har efterhånden en del i mange farver.

    SvarSlet

.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,.BlogList .item-thumbnail img{border: 0px;-moz-box-shadow: 0px 0px 0px;-webkit-box-shadow: 0px 0px 0px;box-shadow: 0px 0px 0px;} img {border:none;box-shadow:none; }